Monday, May 18, 2015

Berehat Sebentar Dari Facebook


Asalamualikum dan selamat sejahtera dari saya. Hahahaha! Tajuk entry kali ini sangat senang dihadam tetapi sangat SUSAH nak di praktikkan hahahaha!

Ada beberapa sebab kenapa saya berehat dari Facebook ini. Diantaranya ialah:-

1. Ketagihan
Pantang ada masa yang terluang saya pasti akan log in kedalam Facebook. Kalau tak, saya akan keresahan! Ish!!

2. Jimat Wang
Yup... Saya nak jimatkan wang saya. Kenapa? Hahahaha! Saya pantang aja nampak CD/LP pasti saya rasa nak beli. Ketagihan membeli ini saya kena bendung. Jika tidak, saya pasti bankrupt awal-awal sebelum sempat merasa beli kereta. Hahahaha! Jiwa kacau wei!

3. Bosan
Jika saya log in terlalu lama, saya menjadi terlalu bosan. Tak tahu nak buat apa. Hanya log in dan lansung dok keraih lagu tu ja. Hahahaha!

4.Penyebaran Fitnah
Dalam FB, ada juga beberapa rakan yang akan "like" atau "share" sesuatu. Bagi mereka yang berbuat demikian kerana artikel itu berkenaan ilmu, tahniah. Tetapi bila masuk bab hasut dan politik serta cerita yang tak diketahui sumber, memang saya pantang! Terus saya unfriend dan block. Malangnya... ada beberapa rakan ini adalah rakan karib saya. Berbelah bahagi saya nak unfriend dan block. lalu keputusan inilah yang sesuai. Saya takkan "like" atau "share" sesuatu yang berunsur berkenaan. Fanatik politik boleh pergi jilat jubur anjing-anjing mereka. Dan ini lagu khas untuk fanatik anjing hahahahahahahahahaha!! Peduli apa aku dengan logik-logik kau, kau ambil masa untuk DENGAR dan FAHAMI apa yang band ini nak sampaikan. pthuih!




5 comments:

  1. selaamat bercuti geng hahaha...

    aku kebelakangan ni memang jarang dah nak masuk fb. rasanya fb kalau on9 sejam ok kot. kalau 2 3 4 5 jam memang bosan lah wakakaka... bab dugaan beli2 barang ni pun memang payah., tapi aku skg tutup mata je.

    tips paling senang puaskan hati., ckp ja nak. pastu anggap sudah bankin haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha!! aku tak macam tu, selagi barang tu aku tak pegang, selagi tu aku dok skodeng sambil check balance maybank2u wakakakakkakaakakaka! tu sebab kuat kenapa aku deactivate akaun utk beberapa waktu ni hahaha.

      Delete
  2. aku fb just jadi silent reader...godaan fb aku boleh tahan...tapi godaan e-bay ni memang aduhai...besar punya setan...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la brader, godaan ebay lagi kuat, pstu kdg2 harga blh dpt lagi murah dr yg jual dkt fb

      Delete
    2. hahahaha! mujurlah saya tak pandai shopping online luar negara. kalau tak, sama je activate/deactivate akaun FB wakakakakakaaka!!!

      Delete