Saturday, February 28, 2015

Dukun Selingkuh (Sexorcist) " Puja, Setubuh, Gila" Cassette



Sejujurnya, ini kali pertama saya mendengar musik dari negara Peru. Ya... Tapi apa yang menariknya berkenaan demo ini? Mengapa Faithcraft Prods meriliskan demo ini (2nd press)? Mengapa ia LIMITED hanya kepada 35 salinan sahaja? Hahahahahahaha!

Sexorcist adalah merupakan band black/death metal yang berasal dari Peru, ditubuhkan pada tahun 2010 dan sehingga kini hanya memiliki 3 rilisan sahaja (Ensayo 2012 demo, Sexorcist 2013 single dan Ritual, Sex, Morboso 2013 demo).

Demo ini merupakan rilisan semula demo Ritual, Sex, Morboso yang ditukar bahasa ke bahasa Melayu. Termasuklah nama band tersebut (Sexorcist = Dukun Selingkuh). Faithcraft Prods mengeluarkannya untuk versi Malaysia.

Band ini kukuh berpaksikan pada lagenda-lagenda seperti Sarcofago dan Morbid Angel. Jika tidak salah pendengaran saya ini, musik mereka juga berpaksikan Autopsy, Incantation dan Asphyx. Permainan gitar yang perlahan tetapi berat mirip Derketa dan jangan salahkan saya bila saya kata "FEEL" mendengar demo ini sama seperti mendengar album Brain Dead - From The Ecstasy. Drumming yang laju, vokal yang growl, serta sound yang raw mengekalkan kegilaan band ini. Saya suka! Saya suka!! Diharap band ini dapat mengeluarkan album dengan sound yang lebih bersih tetapi pada masa yang sama, RAW! Bersih tapi Kotor! Saya suka sound death metal awal 90's! Hahahahaha!!




Sila dapatkannya di FAITHCRAFT PRODS!!

4 comments:

  1. aku ada single cdr band ni..mmg btul la mcm ko ckp tu bro.. ada bau2 sarco+morbid angel..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bau sarcofago kuat! hahahaha! jiran lah katakan.. haha!

      Delete
  2. lari bajet aku. tgk lah klu sempat aku rembat seketul ni kaset.

    ReplyDelete