Thursday, June 4, 2015

Fright Fried Friday:- Athens Ripper

Minda manusia sangat kompleks untuk difahami. Apa yang saya setuju dengan pendapat anda adalah berbeza dari segi percentage untuk setuju. Mungkin dari 1% hingga 99.99%. Hehehe!

"Fright Fried Friday"

Bukanlah dari sudut ketakutan sahaja. Malah emosi manusia yang sangat dahsyat ini merangkumi pelbagai aspek! Saya akan kupas untuk setiap "series" FFF ini hehehe!

Athens merupakan sebuah bandar yang penuh dengan mitos. Dari Athena kepada Zeus (A-Z) hahaha! Tetapi bukan dewa-dewa ini yang saya nak ceritakan. Ia berkenaan Antonis Daglis. Seorang pemandu truck yang berjiwa kacau, berhalusinasi dan schitzopheric. Dia telah disabitkan dengan kesalahan membunuh 3 orang pelacur dan 6 percubaan membunuh. Semua mangsanya adalah PELACUR. Yup... Mula mensasarkan mangsanya diantara 1992 hingga 1995. Terdapat 1 orang mangsa, Ann Hamson, warganegara Britain telah dirogol, dicekik dan dan dicerai-beraikan badannya. Dan semua mangsanya.... cerai-berai dari badan mereka.


 "I hated all prostitutes and continue to hate them. I went to meet them for sex but suddenly other pictures came into my head. I heard voices which ordered me to kill. Once I thought about strangling my fiancĂ©e, but I restrained myself."
~Antonis Daglis~

Dah, tu jer. Nak lebih-lebih nanti saya akan buat untuk entri "FFF" yang akan datang.

P/S: Antonis Daglis juga menginspirasikan Hiding Fear dalam menulis lagu "Athens Night With Knife". Penulis cuba "menjadi" Antonis Daglis dan melihat melalui "mata" Antonis Daglis untuk diterjemahkan di dalam lagu ini. Bagi penulis, ia sangat cocok dengan Antonis Daglis ini. Jadi, kepada sesiapa yang memiliki demo ini dan tak faham apa yang cuba disampaikan, harap-harap penulisan ini dapat memberi pemahaman kepada anda. Hehehehe!


9 comments:

  1. fuhh..dah macam jack the ripper lak mamat ni..saiko gila ni..teringat lagu Megadeth ada tajuk 'FFF' jugak..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. FFF Megadeth tu kalau tak silap aku Fight for freedom....tapi mamat ni memang saiko la..

      Delete
    2. Sebenarnya FFF tu saya ciplak dari Morbid Angel "Formulas Fatal to the Flesh" haaahahahaha!

      Delete
  2. aku ada buku pasal serial killers dalam sejarah USA. mmg smuanya gila. lirik lgu band Jepun, Church of Misery juga bnyk citer psl serial killers

    ReplyDelete
    Replies
    1. WOW!!! apakah tajuknya? Gree River Runs Red kah? huhu!

      Delete
  3. thanks for sharing.
    Aku tak pernah tahu pasal mamat ni dan jugak ada perkara gini berlaku kat Athens.
    Dahsyat wooo, more please, aku suka benda2 gini...
    Aku ulang tengok Silence Of Lamb berapa kali, so kau tahu la minat aku cammana hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2 bro hehehe! yup, saya juga suka fiem Silence Of The Lamb! Buffalo Bill memang gila vavi arrr! Hannibal Lecter pula terlebih psycho, boleh hasut mamat duduk di cell sebelah dia bunuh diri hahaha!

      Delete